joi, martie 30, 2017

Casa Sufletului si Sufletul Casei


Blogul meu este pentru mine, casuta sufletului meu, unde o bucatica din el, sufletul meu, isi gaseste refugiu dupa cate o zi tumultoasa sau o noapte nedormita din cauza de bebe. Dar este o casuta in constructie de ani de zile. Multe piese nu sunt puse inca la locul lor, multi « pereti » inca nu au fost finisati.  Recunosc ca, pe parcursul anilor, am facut multiple incercari sa fac singura modificari ale blogului. Nu mi-am schitat nici un proiect sau un plan cu ce as vrea sa fac cu el.  Am decis dupa dispozitia de moment : ba sa ii schimb fatada, ba sa mai modific ferestrele, forma, culoarea.  O data am incercat chiar sa schimb structura si fundatia ( am trecut de pe wordpress pe blogspot, ceea ce nu a fost chiar o decizie de succes).  Practic m-am jucat « de-casa ». Cu blogul imi permit pentru ca orice i-as face, nu risc sa intre vantul pe sub usa, nu risc nici sa imi intre apa in casa cand ploua. Pentru ca esenta adevarata a unui blog o fac cuvintele si gandurile frumos insiruite. Cu fiecare cuvant adaugat cu dragoste, creste si rezistenta blogului meu.
Dar nu m-as juca niciodata « de-a casa » cand ma voi apuca sa imi construiesc casa mea perfecta.
Ce e casa mea perfecta ? E casa pe care mi-o doresc pentru cealalta bucatica a sufletului meu.  Poate fi casa aceea din lemn sau casa aceea din caramaida. Sau poate fi casa aceea cu pivnita adanca unde cobor pentru o boare de racoare vara, sau cu mansarda larga si tavan din sticla de unde pot admira stelele noaptea. Este casa mea spatioasa si luminoasa. Suficient de inalta pentru a avea lumina naturala cat mai mult timp, dar si suficient de scunda pentru ca iarna, caldura sa ne invaluie pe noi si nu tavanul.
Da, este casa unde impreuna cu cei dragi, cream si pastram amintiri, unde ni se face dor si ne alinam dorul, unde apar intrebari si gasim raspunsuri impreuna.
Este locul fara de care nu m-as simti completa.  Este casa careia as vrea sa ii dau suflet si iubire.
Casa mea cu suflet.
Este casa pe care as construi-o eu singura pas cu pas.
Daca m-as pricepe.
Dar nu ma pricep.

Nu stiu nimic despre ce e acela un proiect de casa. Nu stiu nimic despre cum as putea potrivi casa pe care mi-o doresc dimensiunilor terenului si nici macar cum sa amplasez casa (pe latimea sau pe lungimea terenului oare ?)  

De aceea, pentru casa mea cu suflet as apela la experti. As apela la profesionisti care asta stiu si asta fac cel mai bine. As apela, de exemplu la AIA Proiect.

Despre AIA Proiect am « auzit » atunci cand cautam idei de proiecte case. Voiam sa ma inspir, pentru a-mi da seama, cum as vrea sa arate casa mea cu suflet. Am gasit pe site-ul lor o multime de proiecte de casa, o multime de surse de inspiratie.  
Insa ceea ce mi-a atras atentia si m-a facut sa raman cu ei,  a fost faptul ca :  

  • AIA Proiect  poate lua orice proiect casa tip pe care il au in portofoliu si il poate transforma astfel incat sa devina exact casa mea visata!

  • Orice proiect casa demarat de catre AIA Proiect va obtine toate autorizatiile!

  • Nici macar nu costa o avere! In bani. Va costa insa o avere sufleteasca ceea ce voi realiza cu ei.

  • Si nu in ultimul rand: Cu AIA Proiect imi construiesc casa In trei pasi!

In doar trei pasi, pe care ii voi face, nu singura, ci impreuna. Echipa lor va fi alaturi de mine incepand cu Consultarile Initiale pana la Constructie. Deci, ce am de facut?  

- Primul pas este sa vorbesc cu ei. Sa le spun care sunt dorintele mele, ce mi-as dori eu de la casa mea, cum as vrea sa arate si ce as vrea sa nu ii lipseasca. Acestea sunt de fapt, Consultarile initiale, cand echipa AIA proiect isi ia notite si intelege la ce visez si la ce sa ma astept.

- Tinand cont de dorinte,buget, teren, locatie si toate notitele luate in timpul consultarilor initiale, vom trece la Pasul Doi: Definitivarea si verificarea unui proiect casa. In aceasta etapa ei vor veni initial cu prima versiune de proiect casa. E momentul in care ceea ce imi imaginez va incepe sa prinda contur. Si ce e mai important, este ca profesionistii de la AIA Proiect ma vor ajuta sa aleg ceea ce e realizabil si ce nu. 

- Dupa ce voi aproba varianta finala si voi primi proiectul al treilea Pas si ultimul va fi: Documentatia de autorizare si constructie. Asta inseamna ca ei vor pregati toate documentatia de autorizare, vor pregati proiectul cu toate elementele necesare incepand de la structura, instalatii, pana la acea mansarda cu tavan de sticla. Si ma vor consilia pe tot parcursul executiei!!!

Da, stiu sigur, imi voi construi casa mea cu suflet in doar trei pasi.
Cu AIA Proiect.
Trei pasi spre amintiri frumoase si clipe minunate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu