duminică, martie 12, 2017

Viața își are farmecul ei, depinde numai cu ce ochi o privești. ( V.Hugo)

Niciun farmec nu e mai mare decât delicatețea sufletească. (Jane Austen)
Deși născut înainte de Primul Război Mondial și cu doar 4 clase câte se făceau atunci, bunicul meu avea mai multa clasă decât mulți dintre cei care au terminat facultatea.
A trăit în vremuri grele, a trecut prin două Războaie Mondiale, a trebuit să se adapteze schimbărilor politice și economice multiple în cei aproape 100 ani de viață.

Cu toate acestea, el și-a trăit viață cu mult optimism, cu multa poftă chiar, as zice, și cu multă grija pentru sănătate, pentru suflet, pentru frumusețea interioară și exterioară.

Fie că  mergea la serviciu (a lucrat la primărie), sau la pescuit, de fiecare dată când se pregătea să iasă undeva, o făcea că în zi de sărbătoare. Îl văd și acum cum se parfuma cu cele mai naturale arome existente pe vremea lui, cum se îmbrăca elegant și cu atenție. Uneori își punea și o medalie de veteran al războiului în piept. Ieșea din casa, doar când era convins că fiecare detaliu este pus la punct.
In plus, bunicul meu, în fiecare săptămână, fără excepție,  făcea baie în copaie, într-o infuzie de flori și ierburi medicinale alese cu grija.
Doamne ce frumos mai mirosea după aia în casa lui, de la aburii lăsați de florile și frunzele de cimbrișor, de busuioc sau de galbenele! Pe atunci nu știam ce e ala Spa, dar gândul mă ducea mereu la un loc relaxant, plin de flori, miros și bucurie.

Multă vreme după ce nu a mai fost bunicul am căutat să readuc în minte acel sentiment de bine pe care îl simțeam în casa lui unde mirosea mereu a flori.
Bineînțeles că puteam cumpăra plantele și de la Plafar, dar în epoca noastră, timpul este mereu prea scurt pentru a pregăti infuziile, pentru a găsi dozele echilibrate astfel încât să nu miroase prea mult a una sau a alta. 

Sursă foto: www.farmec.ro
Eu nu sunt născută în Romania, așa că pentru mine descoperirea produselor romanești de tradiție a fost o revelație. Atunci când am dat peste produsele Farmec, recunosc că în prima faza ceea ce m-a atras a fost mirosul. Păreau că au adunat în ele toate plantele și mirosurile copilăriei mele. Am avut impresia că bunicul mi-a trimis în cale acele produse că să îmi reamintească să am încredere că viața e frumoasă daca avem grija de ea și de noi.
 
Imaginați-vă o femeie în toata firea, de 30 și ceva de ani, care stă în magazin și tot miroase cu nesaț și cu ochii închiși șampoane, creme, loțiuni și alte minuni.  E posibil că vânzătoarea să fi zis că am descoperit o noua moda de a mă droga.
Și recunosc, pentru mine, mirosurile și starea de bine dată de produsele Farmec descoperite cu vreo 10 ani în urma, au devenit ca un drog. Drogul copilăriei, drogul frumosului și al bucuriei pure care mă cuprind de fiecare data când încerc orice produs din această marcă

Poate o să ziceți că exagerez, dar pentru o mamă în primul an după naștere, când hormonii încă dansează hore mari, oboseala este cruntă, este foarte important ca micile ritualuri de îngrijire personală să aducă acea stare de bine și de relaxare de care are nevoie. Și toate într-un timp cat mai scurt posibil. Zburând daca se poate.
Si să vedeți minune, reușesc să mă umplu de încredere și bucurie,  chiar și atunci când mă spăl în viteza pe cap, folosind unul dintre șampoanele cu plante de la Farmec ( îmi place mult cel cu Rozmarin).
Nu îmi pun nici un prosop pe păr, pentru că las că mirosul proaspăt să se împrăștie în jurul meu.  În drum spre bebelușul care deja  țipă după mine, reușesc să mă dau repede pe mâini cu o crema hidratantă.
Pana ajung să o iau pe Tumbelina în brațe, crema a intrat deja în piele, mâinile îmi sunt catifelate și hidratate, iar eu mă simt bine și mi-am mai asigurat încă o porție de răbdare și energie.
Sursă foto: www.farmec.ro
Dacă mai apuc să îmi fac și o mască de argilă sau măcar să mă dau cu crema de noapte, oho, sunt zen ca după o 'porție' de spa.

Tot ce e nou are un farmec căruia cu greu îi rezistăm. (William Makepeace Thacheray )
Am zărit de curând că în gama noua de produse, a aparut o  Crema lejera cu orhidee pe care vreau neapărat să o încerc. Și am mai văzut și Șamponul cu Cimbrișor și Busuioc, și Crema de ochi cu Argan, și cea antirid, și, și...
Uff... mai facem o data 8 martie anul acesta? Wish listul meu e din nou plin:)


Acest articol a  fost scris pentru Spring SuperBlog 2017

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu