05 aprilie 2017

Ca la treizeci de ani/Fara griji, dar cu bani

Primavara a inundat orasul. Parfum de flori, iarba din ce in ce mai verde, cerul din ce in ce mai albastru.
Tineri si varstnici se plimba prin parc.
Stau pe o banca si inchid ochii pentru a simti soarele cald pe pleoape.
La un moment dat, aud o chitara si hohote de ras. Deschid ochii. Pe partea opusa, vreo 3 baieti si 2 fete, in jurul unui baiat cu par lung si ochi albastri care isi acorda chitara.
Inchid ochii, soarele e prea placut. Ii aud glumind unul cu altul.


"Tânăr vreau mereu să fiu
Să trăiesc asa cum stiu
Ca la douăzeci de ani
Fără griji si fără bani"...


Canta bine. Si starea lor de spirit e in acord cu piesa. "...fara griji si fara bani"...


Ok, tanara vreau si eu sa fiu mereu. Dar de ce fara bani? Si hai sa fim seriosi, cine traieste fara griji daca nu are bani?
Imi amintesc clar ca la 20 ani, banii erau prima mea grija.  De fapt lipsa lor. Salariul meu de part-time nu ajungea intotdeauna de la o luna la alta. De la parinti nu indrazneam sa cer atat de des pe cat mi-as fi dorit.
Cine iti imprumuta bani, asa, periodic, doar pentru ca eu voiam sa profit de niste oferte, oportunitati sau sanse unice( in viziunea mea)?
 
Aveam 20 ani. Imi doream uneori, sa imi cumpar atunci pe loc rochia rosie de la oferta. Sau sa imi iau biletele de avion pana la Roma, cu pret avantajos doar in ziua aia. Sau poate pur si simplu, voiam sa imi cumpar o carte si sa beau un ceai la o terasa.
Ce puteai face atunci? Sa imprumuti de la prieteni? Ok, dar, imprumuti, o data, de doua ori...Dar de cate ori?
In plus, daca imi si imprumuta cineva, pana venea salariul pentru a returna datoria, nu suportam privirile persoanei care m-a imprumutat. Aveam impresia ca e privirea omului care se intreaba daca ii mai dau banii inapoi. Practic, era privirea care imi sfredelea creierul.
Nu mai spun de cazurile in care, desi, convenisem sa returnez banii peste 15 zile, ma trezeam ca avea nevoie urgent de ei peste 3 zile...eram mai disperata ca atunci cand cautam de la cine sa imprumut. De unde sa mai imprumut urgent altii?
 
Pe scurt, daca gaseam de la cine sa imprumut bani, ma simteam ca si cum ma aruncam in gol, fara sa stiu cand o sa aterizez, unde si in ce stare.
  • Nu aveam nici un fel de siguranta ca ma pot folosi de acei bani, atat cat am nevoie
  • Nu stiam ce o sa ma fac, daca nu as fi putut returna banii peste 15 sau 30 zile ( perioada imprumutului).
  • Nu ma simteam confortabil sa imprumut bani pentru micile mele placeri ale vietii de la prietenii. Aveam impresia ca nu e frumos sa par disperata, cand de fapt nu muream de foame. Doar voiam sa traiesc mai frumos.
Nu, e clar, pentru mine, numai viata fara griji nu era pe atunci.
In schimb, acum la 30 ani si.., pot spune ca viata chiar poate fi mai fara griji. Nu va vine sa credeti?
Pai sa va explic: In primul rand, acum ma simt mai cu capul mai pe umeri. Stiu sa imi impart mai bine banii, stiu sa aleg mai bine oportunitatile de care sa profit. Dar stiu si ce solutii am, cand am nevoie sa ma imprumut.
Pentru ca stiu ca acum exista o solutie simpla, rapida si care nu necesita sa ma deplasez de acasa: Solutia mea este sa iau un credit online prin Telecredit.
  • Telecredit e un fel de prieten, care te imprumuta oricand ai nevoie, dar fara sa iti arunce priviri ucigase peste 3 zile, pentru ca inca nu te gandesti sa ii returnezi banii.
  • Iti da imprumutul fara garantie
  • Nu e nevoie sa te deplasezi pana la ei.
  • E un credit pentru care nu ai nevoie de o tolba de acte, adica un credit aproape fara acte
  • Si nu iti ia nici dobanda, daca returnezi banii in 30 zile.
  • Si chiar si daca intarzii, iti poti refinanta imprumutul, iar dobanda este foarte mica ( 1,2%).
Site-ul Telecredit dar si formularul prin care poti cere banii, poate fi accesat si de pe telefon cand esti in metrou, in drum spre serviciu. Dar il poti accesa si de laptopul de serviciu sau de acasa. 
Daca esti prima data cand vrei sa imprumuti de la Telecredit, atunci poti lua doar 500 lei. Insa, a doua oara, poti creste suma pana la 1500 ron, iar de la al treilea imprumut incolo, poti accesa pana la 2000 ron.


Cum accesezi acesti bani?
Cu un ceai intr-o mana si un telefon in alta  :)


Pai, pentru ca totul se face online, intri pe platforfma lor si:
- alegi suma pe care vrei sa o imprumuti
- iti faci un cont online la ei
- completezi cateva date personale cerute
- trimiti online cateva acte cerute ( printre care si un document care atesta veniturile din anul anterior). Aici am o mentiune speciala, pentru ca mie mi s-a parut "uau!" faptul ca nu trebuie sa umblu pe la Resurse Umane, la serviciu, sa cer o adeverinta de venit. Pot folosi si extrasul de cont al anului precedent, sau fisa fiscala.
Atat! Doar atat ai de facut!
Ulterior astepti sms-ul de confirmare, iar banii vor intra in contul tau.
Si gata! Te poti folosi de ei: poti cumpara acele bilete de avion, sau poti sa iti cumperi seria de carti dorite, sau poti merge la concertul pe care il astepti de o viata!
Acum pot sari oricand in gol, pentru ca stiu ca voi ateriza pe moale.
 
Ma ridic de pe banca si fredonez pe sub nas:
- Ca la treizeci si ceva de ani..
  Fara griji, dar si cu bani...


Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog2017

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu