23 martie 2017

15 iulie, secolul acesta: Astazi am descoperit reteta unui sejur perfect la mare



Data : 15 iulie

Notă înainte (să nu uit):

Pentru ca rețeta să fie de succes, trebuie "gătită" de către un tată plin de idei (poate fi și din categoria soț, iubit, sau partener. De dorit să nu fie amant, pentru există risc major să se "taie" vacanța ca maioneza și nu există nici un ingredient să fie corectată greșeala. Am văzut un caz la mare.)





Ingrediente folosite:

1.    Soție Obosită: Una bucata
2.    Hotel: una sau două camere dintr-un hotel ales de voi
3.    Valiza: 1-2 bucăți.
4.    Mașina ( sau alt mijloc de transport potrivit): atât de cât aveți nevoie să încapă toate bagajele.
5.    Copii- 1-2 bucăți, depinde de opțiunile fiecăruia
6.    Plajă: multă
7.    Soare: cât cuprinde
8.    Mare: cât vezi cu ochii
9.    Distracție: după gust
10. Altele: după preferința fiecăruia, dar cu măsură.

Cum am ales și am pregătit ingredientele:
În primul rând am ținut cont de la început până la final, că cele mai importante ingrediente ale unui sejur perfect sunt: Soția și Hotelul.
Celelalte ingrediente doar condimentează vacanța și depinde de fiecare de cât de mult, sau puțin, vrea.


Pasul 1. Pregătirea Soției

Eu am folosit ceea ce aveam în casă, pentru că e foarte greu de găsit rapid alta la fel de obosită, nedormită și nervoasă din cauză de copil mic.
Pentru pregătirea și transformarea mamei în starea necesară pentru sejurul perfect: am însoțit mama la cosmetică, coafor și la shopping. În 2-3 ore, mama era pregătită pentru sejurul la mare: epilată, aranjată și cu costumul de baie cumpărat ( am avut grijă să îi spun că îi stă excelent în primul ales) 


Pasul 2.Pregătirea cazării, adică a hotelului

Aici am avut un pic de furcă până am ales și până am făcut rezervările necesare pentru sejur. Normal că nu e greu de găsit cazare la hotel, sunt pline stațiunile, dar … voiam prea multe de la un hotel…
Ce ?
Să îmi amintesc….ce mai voiam pe lângă faptul că soția și fetele m-au bătut la cap să avem neapărat cazare în Mamaia, că e la modă… 
Normal că pe primul loc e curățenia, amabilitatea și profesionalismul personalului. Dar, fiecare hotel, care se respectă, oferă asta. Mai greu a fost să găsesc un hotel care să îmi satisfacă multe alte criterii în același timp cu astea. Voiam un fel de 3 în 1: ieftin, bun( foarte bun) și mult în kil( adică modern, spațios, curat, plăcut, etc.)
   Deci, în primul rând, am căutat să fie aproape de plajă. Cei cu 1-2 copii, cred că știu ce zic: cu cât e mai departe plaja de hotel, cu atât e disperarea mai mare: trebuie să cari și bărcuțe, și broscuțe, și găletușe, și pălăriuțe. Și dacă, Doamne ferește, ai uitat ceva, următoarele câteva ore pe plajă sunt compromise.
   În plus, noi toți ai casei căutăm un etaj cât mai sus, cu balcon și vedere spectaculoasă la mare. Îmi place ca dimineața, cât copiii încă dorm, noi doi să ne strecuram la balcon, să vedem răsăritul soarelui, care ne emoționează de fiecare dată ( eh, ne amintim de tinerețe). Da, vederea la mare e foarte importantă. E de neuitat cum fiecare răsărit ne umple inimile de bucurie, împlinire și frumos.   
  Alt criteriu a fost să fie hotel cu piscină ( în special pentru fetița cea mică) și aproape de diverse zone de distracții ( în special pentru fetița cea mare). Dacă piscina are și posibilitatea de încălzire a apei,  sunt sigur că nu ratăm nici o zi de distracție. Chiar și în cazul unor zile mai înnorate sau cu o mare mai învolburată. Aaa, să nu uit, eu personal am căutat ca piscina să fie dotată cu șezlonguri suficiente. Nu mai accept în veci, o piscină cu 3 șezlonguri, pentru care să mă bat de la 5 dimineața !
Hotelul ales trebuie să aibă și restaurant propriu : pentru noi e important! Cu doi copii mici, când vine ora mesei, e jale! Vrei liniște mai repede ? Dă-le mai repede să mănânce !

Cu toate criteriile astea în minte, găsirea hotelului a fost o aventură. Am întrebat în stânga, în dreapta, am căutat pe internet. Într-un final am găsit hotelul care să satisfacă toate cele expuse mai sus: Hotelul Aurora Mamaia, din sudul stațiunii Mamaia: la 25 m de plajă, cu piscină, restaurant și aproape de Aqua Magic. Modernizat, renovat, liniștit și dotat cu tot de ce avem nevoie. Pe lângă toate faptul că îndeplinește toate condițiile mele, mai are și prețul destul de bun. Deci, hotel, etaj 9, vedere la mare : bifat !


Pasul 3.Pregătirea celorlalte ingrediente
Toate celelalte ingrediente se pregătesc după gustul și dorința fiecărei familii ( de ex. eu știu să o las pe soție să care cu ea și geaca de ski dacă vrea ( chiar daca știu că nu o va folosi). Dar ea e mulțumită că nu cârcotesc, eu sunt relaxat și mă pot bucura de vacanță.
 
Rezultat:
- Ochi strălucitori și plini de bucurie ai copiilor.
- Soție super relaxată ( aqua gym, coktailuri la piscină, relaxare în timp ce copii se distrează cu animatorii hotelului).
- Un «  bucătar -șef » ( adică eu) :  zâmbitor și mulțumit.
Nici de internet nu e nevoie chiar dacă hotelul are și wi-fi (să nu uit :  data viitoare putem lăsa gadget-urile acasă).

Semnat : Bucătarul șef al familiei fericite

P.S 30 iulie
Dragă Jurnal, sunt foarte bucuros, rețeta mea a fost publicată online în Cartea de bucate «  Sejururi perfecte la mare ». Soția mea a fost prima care a dat like.

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2017

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu