14 martie 2017

Engleza cu accent moldovenesc

Fez: Am învăţat să vorbesc engleza mai repede decât să fac asta.
Kelso: Nu e chiar engleză adevărată dacă vorbeşti cu un accent străin.
                                                                     (din filmul serial 'Anii '70')
 
Eu nu am învățat limba engleză la școală, nu am avut niciodată un profesor care sa mă învețe cap coadă cum să o vorbesc în mod corect. 
Slava Domnului că, de când m-am mutat în România, canalele în engleză, nu mai sunt dublate ca acolo de unde vin. Astfel încât, măcar de înțeles, o mai înțeleg. Ba chiar, în gând, mai pot și să răspund două cuvinte. Fie, trei.   
 
Așa că atunci când, brusc, am aflat că "vrei nu vrei" trebuie sa vorbesc în engleză în fața unor oameni importanți, m-am cam panicat. Noaptea visam că vorbesc o engleza perfectă, dar ziua nu îmi ieșea și gata!
 
Fiindcă timpul era foarte scurt, mi-am făcut un discurs în română și am rugat pe cineva apropiat sa îl traducă. L-am învățat pe de rost, l-am prezentat unor apropiați care au zis că nu e foarte! greu de înțeles ce spun. Și am făcut rugăciuni sa nu mi se pună întrebări.
Dar, neavând profesor până atunci, chiar și cu discursul învățat  pe de rost, accentul mi-a rămas același: moldovenesc. Când am emoții, cică e chiar spre rus. 
Mi-au spus după aia că le-a trebuit ceva concentrare în primele momente ca să își dea seama că eu vorbeam engleza nu rusa. Totul a trecut cu bine, dar, Slava Domnului că în acel moment nu a depins nici un contract de calitatea englezei vorbite de mine!
 
Mi-ar fi plăcut atunci să știu despre faptul că există cursuri de engleza online, prin intermediul cărora pot învăța engleza de acasă, dar unde pot avea în permanență și un retur de la un profesor calificat.
Mi-ar fi plăcut să știu că pot să am cursuri individuale pe Skype sau că pot participa la sesiuni live pe facebook și la webinare interactive.
Mi-ar fi plăcut sa știu că pot avea cu ajutorul acestor cursuri,  un meditator, fără sa fie nevoie sa mă deplasez la el acasă sau el la mine.
 
Dacă aș fi apelat din timp la aceste cursuri, m-ar fi scutit de niște emoții și de un stres inutil avut în acel moment important.
 
O limbă străină e că o pânză între tine și cel căruia îi vorbești,
ca o mănușă care-ți desparte mâna de mâna celuilalt (Ileana Vulpescu )

Deși e foarte bine sa știi și alte limbi străine, cunoașterea limbii engleze nu e opțională. E o necesitate. E cumva, instrumentul principal daca vrei sa evoluezi, daca vrei sa ai acces la informații de calitate sau dacă vrei sa oferi calitate
Cei care știu și engleza pe lângă o altă limbă străină, au mult mai multe oportunități când își caută un job sau când au de încheiat niște contracte importante.

Notă: Conform « „Ethnologue – Languages of the World”, Limba engleza se afla pe locul trei în topul celor mai vorbite 10 limbi straine ( dupa chineza și spaniola). Peste 300 milioane de locuitori ai planetei sunt vorbitori ai acestei limbi.

Acest articol a  fost scris pentru Spring SuperBlog 2017

Un comentariu: